Vos minicars levert nieuwe Microcars met nieuwe veiligheidsmaatregelen, zoals airbag en led-dagrijverlichting en een nog stillere commonrail dieselmotor.
Brommobielen worden met de dag moderner. Het design ervan doet niet meer onder voor dat van gewone automobielen, maar ook de technologie ontwikkelt zich in bijzonder hoog tempo. Innovatie staat bij de fabrikant van Microcar en Ligier hoog in het vaandel. De meeste Microcar en Ligier modellen zijn voorzien van de DCI 492 motor met het revolutionaire Easy Park Systeem.
Dankzij dit vernieuwende Easy Park systeem wordt wegrijden uit stilstand en niet te vergeten het parkeren aanzienlijk eenvoudiger. Het systeem voorziet in een elektronisch geregelde kruipbeweging van de Microcar en de Ligier, waardoor schokken bij inschakelen en ontkoppelen van de CVT-automaat tot het verleden behoort.
Vanwege dit revolutionaire systeem hoeft de bestuurder van de Microcar of Ligier het gaspedaal niet in te drukken om het voertuig in beweging te krijgen. De brommobiel met Easy Park System accelereert automatisch en bijzonder soepel tot een snelheid van maximaal 7 km/u zodra het rempedaal wordt losgelaten, Het werkt eigenlijk precies zoals bij een automatische transmissie in gewone auto’s, die kruipen ook vooruit wanneer je het rempedaal loslaat.
Parkeren en wegrijden kan bij de CVT-systemen lastig zijn, omdat er altijd gas moet worden gegeven en de automaat een kruipneiging ontbeert. Microcar en Ligier maken met de vernieuwde DCI- motor voorzien van Easy Park overtuigend een einde aan dat probleem.
Bovendien heeft de krachtbron een iets grotere motorinhoud gekregen: 480 in plaats van 440 cc. Het vermogen bleef gelijk (4 kW, wettelijk het maximale vermogen van een brommobiel), maar het koppel nam toe van 21 Nm bij 1.800 toeren naar 26 Nm bij 1.400 toeren. De ruimere trekkracht (koppel) bij een lager toerental in combinatie met de kruipbeweging van het nieuwe Easy Park System zorgt ervoor, dat de nieuwe Microcar en Ligier aanzienlijk gemakkelijker de parkeergarage in– en uitrijdt. Zowel het comfort als het bedieningsgemak komt met dit nieuwe systeem op een nog hoger niveau te staan.
Bijkomend voordeel is, dat bij constante snelheden het motortoerental verlaagd wordt en dat heeft een uiterst positief effect op het geluidscomfort, het brandstofverbruik en de emissie van schadelijke stoffen. De CO2-uitstoot is significant verlaagd van 75,5 gr/km naar 65 gr/km, terwijl het brandstofverbruik met 0,4 liter per 100 km gezakt is (fabrieksopgave 2,5 l. per 100 km).
Heel bijzonder is de Microcar M.GO F8c, de mooiste brommobielcoupé van Nederland. De F8c is leverbaar in 4 kleuren en is voorzien van de laatste moderne technieken en de comfortabele DCI 492 motor.
Op 1 maart 2012 kwam de Microcar M-8 naar Nederland. Deze sportieve brommobiel wordt geleverd naast de populaire Microcar M.GO serie. De M8- is leverbaar is 6 kleuren en is uitgerust met de zuinige en stille Lombardini DCI common rail dieselmotor met Easy Park Smart Driving.Lees meer over de M8.
Als u niet meer in een personenauto kunt of wilt rijden is een Microcar een goed alternatief, want deze mag bestuurd worden methet AM rijbewijs.
Microcar verrast de brommobielwereld af en toe met een bijzondere uitvoering van de Microcar M.GO. Vanwege de 5000e Microcar in Nederland kwam de M.GO S-5000, De M.GO Cream was een scherpgeprijsde M.GO in de populairste kleur Champagne, de F6 was een M.GO met een race-uiterlijk.
Bron: Microcar nederland
Zeer compleet uitgerust en zeer comfortabel, vanaf € 10695,-
Exclusieve M.GO variant met cross-over pakket € 13845,-
Leverbaar in vele kleuren vanaf € 9995,-